Tidlig innsats – i en skole for alle?

Halvor Bjørnsrud, Sven Nilsen, 2022, Heftet

    Omslag Tidlig innsats – i en skole for alle? av Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen (red.) (Heftet)

    Boka handler om tidlig innsats for læring og utvikling hos barn og unge.

    Tidlig innsats er, sammen med tilpasset opplæring, grunnleggende i den norske skolens ambisjoner om å utvikle en skole der alle elever opplever mestring ut fra sine evner og forutsetninger. Tidlig innsats er viktig både for å forebygge vansker med, og barrierer for, læring og for å oppdage og gripe inn med individ- og systemrettede tiltak når problemer likevel oppstår.

    499,-

    Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager

    Fri frakt på bestillinger over 299,-

    Bla i boka
    Om forfatteren
    Bidragsyter Halvor Bjørnsrud

    Halvor Bjørnsrud er dr.polit. og professor emeritus i pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Hans forsknings- og utviklingsarbeid er innen utdanningspolitikk, inkludering, tilpasset opplæring, utdanningsledelse og skoleutvikling. De fleste av prosjektene handler om reformarbeid i skolen, og han har utgitt en rekke bøker om slike tema. Blant disse bøkene er Rom for aksjonslæring (2005), Skoleutvikling (2009), Den inkluderende fellesskolen (2014), Skolebasert kompetanseutvikling (2015) og sammen med Sven Nilsen De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen LK20 (2021) og Tidlig innsats – i en skole for alle? (2022). Som forfatter og redaktør har Bjørnsrud gitt ut flere antologier og skrevet artikler både nasjonalt og internasjonalt innen de ovennevnte temaene.

    Bidragsyter Sven Nilsen

    Sven Nilsen har doktorgrad i spesialpedagogikk og er professor emeritus ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Hans forskning retter seg mot det samlede opplæringstilbudet for elever med spesialundervisning (individuelt tilrettelagt opplæring), der spesialundervisning relateres til tilpasset og inkluderende opplæring. Han har særlig fokus på spesialundervisningens tiltakskjede og på forholdet mellom sentralt fastsatte læreplaner, planlegging av klassens arbeid og individuelle opplæringsplaner. Nilsen har tidligere ledet forskergrupper og i artikler og bøker skrevet om disse fokusområdene. Blant bøkene kan nevnes Inkludering og mangfold (2017), De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen LK20 (2021) og Tidlig innsats – i en skole for alle? (2022), de to siste sammen med Halvor Bjørnsrud.

    Produktinformasjon
    • Innbinding: Heftet
    • Utgivelsesår: 2022
    • Forlag: Cappelen Damm Akademisk
    • Språk: Bokmål
    • ISBN/EAN: 9788202762452
    • Antall sider: 352
    • Kategori: Pedagogikk

    Handlekurv

    Handlekurven er tom

    Du har ingen produkter i handlekurven