Krakk og kriser i historisk perspektiv

Ola Honningdal Grytten, John Arngrim Hunnes, 2016, Innbundet

    Omslag Krakk og kriser i historisk perspektiv av Ola Honningdal Grytten og Arngrim Hunnes (Innbundet)

    Hvordan oppstår en økonomisk krise? Hva kjennetegner den, og hvordan kan man forhindre at den oppstår, eller nøytralisere den når den først har oppstått?

    Krakk og kriser i historisk perspektiv søker å svare på disse spørsmålene. Forfatterne diskuterer økonomiske kriser som fenomen med utgangspunkt i verdens økonomiske historie fra begynnelsen av 1800-tallet og fram til i dag, og presenterer relevante teorier fra ulike økonomiske skoler.

    629,-

    Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager

    Fri frakt på bestillinger over 299,-

    Bla i boka
    Om forfatteren

    Ola Honningdal Grytten (f. 1964) er professor i økonomisk historie ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole (NHH). Han har spesielt forsket på makroøkonomisk historie med vekt på arbeidsmarkedet, økonomiske kriser og langsiktige makroindikatorer, som historiske nasjonalregnskaper og lønns- og prisutvikling.

    Bidragsyter John Arngrim Hunnes

    John Arngrim Hunnes (f. 1972) er professor ved Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder og har doktorgrad i samfunnsøkonomi fra Norges Handelshøyskole (NHH).

    Hans forskning kombinerer samfunnsøkonomi, historie og etikk. Et sentralt tema i hans arbeid er økonomisk og finansiell krisehistorie, hvor han undersøker hvilke faktorer som utløser og former økonomiske kriser over tid. Han er også opptatt av forholdet mellom økonomi og etikk, blant annet hvordan dette kommer til uttrykk i økonomiutdanningene. I senere år har han i økende grad arbeidet med problemstillinger knyttet til bærekraft, særlig hvordan økonomiske beslutningstakere og virksomheter forholder seg til klima- og miljøutfordringer.

    Produktinformasjon
    • Innbinding: Innbundet
    • Utgivelsesår: 2016
    • Forlag: Cappelen Damm Akademisk
    • Språk: Bokmål
    • ISBN/EAN: 9788202414924
    • Antall sider: 286
    • Kategori: 2.1.2 Økonomi, administrasjon, markedsføring

    Handlekurv

    Handlekurven er tom

    Du har ingen produkter i handlekurven