
I skolen skal elevene ikke bare lære fag, men også lære hvordan de lærer. I denne boka presenteres teori og forskning om det å lære å lære. Forfatteren viser at det ikke hjelper elevene bare å få en generell innføring i ulike læringsstrategier. De må også få hjelp til å forstå når de bør bruke de enkelte strategiene, og at det å lære å tenke over hvordan de faktisk lærer er den aller viktigste læringsstrategien.
Boka består også av et repertoar av ulike læringsstrategier tilpasset ulike fag og trinn i skolen. Her er det strategier som vil hjelpe eleven til å huske bedre, organisere kunnskap bedre, utdype og utvide det de allerede har lært, og altså strategier hvor elevene kan overvåke egen læring, det vil si de metakognitive strategiene.
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Bla i boka
Om forfatteren
Produktinformasjon
- Innbinding: Heftet
- Utgivelsesår: 2020
- Forlag: Cappelen Damm Akademisk
- Språk: Bokmål
- ISBN/EAN: 9788202470661
- Antall sider: 232
- Kategori: 2.1.4 Samfunnsvitenskapelige fag
Anmeldelser
Utdanningsnytt.no
Bedre Skole nr. 1/2021